czwartek, 5 sierpnia 2010

DarkStorm2D prace ruszyły

Oficjalnie rozpoczynam pracę nad projektem: DarkStorm2D jest to  silnik i framework do gier 2D tworzony przy pomocy:
Języka: C++;
Bibliotek: Allegro5, Boost, OpenSSL, STD, winsock2;
Fizyki z: Box2D.

Poszczególne moduły to:
Graphics Core - odpowiada za to co zobaczymy na ekranie;
Input Core - odpowiada za sterowanie w grze;
Sound Core - odpowiada za dźwięk i jego efekty;
Physic Core - odpowiada za fizykę oraz systemy cząsteczkowe;
System Core - odpowiada za aplikacje, posiada klasy do obsługi maszyny stanów;
Utility Core - Posiada klasy pomocnicze, Manager Zasobów oraz klasy obsługujące VFS i Archiwa( Zip, RAR, itp.);
Network Core - odpowiada za komunikacje sieciową
Script Core - odpowiada za przetwarzanie skryptów pisanych w specjalnie do tego celu stworzonym języku DarkScript;
Artificial Intelligence Core - odpowiada za sztuczną inteligencję w grze;
Game Core - odpowiada za całą grę, posiada klasy wyższego poziomu(czytaj: frameworka) które ułatwiają programowanie gier(zawiera klasy reprezentujące poszczególne elementy różnych typów gier).


Silnik będzie na licencji open source!!!
Kod i dokumentacja do pobrania stąd: code.google.com/p/darkstorm2d/
Projekt bierze udział w konkursie: "Daj się poznać"
Więcej informacji na temat konkursu na stronie: http://www.maciejaniserowicz.com/page/Konkurs-daj-sie-poznac.aspx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz