sobota, 25 września 2010

GŁUPIE BŁĘDY Część 1

W tym poście chciałbym napisać jakie głupie błędy popełniłem przez te kilka tygodni, które opóźniały pracę:
1. Pierwszy błąd jaki popełniłem był związany z  niskim fps(frame per second), a mianowicie inicjowałem okno Allegro5 po utworzeniu obrazka, co prowadziło do kosztownych konwersji formatu, a winikiem tego był fps rzędu 0 - 1(przy 48 wyświetleniach bitmapy 100x100px). Wpadnięcie na rozwiązanie tego problemu zabrało mi 2 dni.

2. Drugi błąd dotyczył  klas managerów zasobów, dokładnie chodziło o błąd spowodowany moja nie wiedzą na temat hash_map z stl. Chciałem uzyskać mapę w postaci: std::string, *resource. Korzystając z przykładu z tej strony: http://www.sgi.com/tech/stl/hash_map.html, popełniłem błąd( nie wiedziałem że istnieje już specjalizacja dla std::string), męczyłem się z nim ze 4 dni.

3. Więcej błędów nie pamiętam ...

Rozwiązywanie błędów to szansa na zdobycie cennego doświadczenia, które przyda się w przyszłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz