sobota, 25 września 2010

Logger

Dzisiaj zabrałem się za stworzenie Loggera ale za nim to zrobiłem przemyślałem pewną istotną kwestię dotyczącą jego implementacji, a mianowicie czy powinien być zintegrowany z klasami silnika(czy ma być wewnątrz klasa i logować co one robią w swoich metodach), nie byłoby to jednak dobre rozwiązanie. Po pierwsze musiałbym przebudować to co wcześniej napisałem. Po drugie logować wszystko to nie najlepszy pomysł, więc Logger jest oddzielony od reszty i stanowi odzielną jednostkę, dodatkowo jest wielowyjściowy(można na razie wypisywać log na konsole i do pliku, ale w przyszłości udostępnię również logowanie do pliku .html czy .rtf). Jeszcze słów kilka o koncepcji Error Handlera,  zrezygnowałem z niego, bo wiązałoby się to z wielkimi zmianami w kodzie (i tak nie dałby mi za dużo:)). 

1 komentarz:

  1. Jesli moge cos zasugerowac :) Idealnie by bylo, gdybys mial mozliwosc kompilacji kodu z roznymi poziomami logowania (w tym takze bez logow). Jesli piszesz w c++ to mozna to zrobic chociazby poprzez makro, ktore "wrapuje" klase logera (ja np. stosuje takie wlasnie rozwiazanie i bardzo dobrze sie sprawdza). Dzieki temu jest mozliwosc dowolnego wlaczania/wylaczania logowania w trakcie kompilacji (nie ma nawet zbednych wywolan logera). Jakbys chcial zobaczyc jak to jest mniej wiecej zrobione napisz na priva.

    OdpowiedzUsuń