sobota, 13 listopada 2010

Podsumowanie pracy

Z racji tego, iż za dwa dni kończy się konkurs "Daj się poznać" w którym udział bierze ten projekt, chciałem dzisiaj podsumować okres ponad 2 miesięcy pracy nad nim i podzielić się spostrzeżeniami  na jego temat.
Otóż w silniku przez ten okres udało mi się stworzyć mnóstwo klas, które będą stanowić podstawę do dalszej pracy nad silnikiem. W skrócie:
- można wyświetlać obraz(wczytany z pliku lub generowany) i tekst na ekranie;
- można rysować prymitywy;
- można używać klawiatury, myszki;
- dostępny jest wielowyjściowy logger(obecnie wyjscia do pliku i na konsolę dos);
- dostępny timer stałokrokowy;
- animacje z atlasu i manager animacji;
- dodano podstawową obsługę dźwięku(można załadować muzykę z pliku i odtwarzać ją); - i inne drobnostki.
- integracja z Box2D (obecnie mało rozwinięta: można renderować świat, klasa IActor - która łączy się z Body i zarządza nim)
- klasa Aplikacji(CApp) - pozwala zaoszczędzić czas i skrócić pisany kod, bo ma już pętle główną i inne metody których nie musimy pisać sami.
-IGame - interfejs gry klasa główna naszej gry powinna dziedziczyć i wykorzystać metody w nim zawarte.

To na razie tyle, obecnie po zakończeniu konkursu będę się chyba zajmował dokumentacją tego wszystkiego, bo ją strasznie zaniedbałem i skupiłem się tylko na implementacji. Poza tym udział w takim konkursie był super, nauczyłem się paru nowych rzeczy od uczestników. Oby takie konkursy były organizowane częściej.

Teraz jest głosowanie na najlepsze projekty w konkursie jeśli komuś przydały się informacje znajdujące  się na blogu może oddać głos na mój projekt: http://dajsiepoznac.devmedia.pl/ 

2 komentarze:

  1. Olej dokumentacje :P ew. ogranicz sie do skomentowania klas i ich metod, a potem odpal doxygena. Ciagle czekam na to demko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie o doxa mi chodziło w tworzeniu dokumentacji. A demko niedługo:) się pojawi. Mam już na nie kilka pomysłów

    OdpowiedzUsuń