sobota, 23 października 2010

Interfejs GRY

Obecnie pracuję nad klasą, która będzie szkieletowym interfejsem gry. Co to takiego? Otóż będzie to klasa, po której będziemy dziedziczyli podstawowe metody(wirtualne), potem naszą klasę podamy jako parametr do konstruktora klasy CApp(klasa aplikacji- reprezentuje aplikacje to w niej jest pętla główna). Wróćmy jednak do IGame, obecnie ma kilka metod wirtualnych:
- void Update(double step) // aktualizacja gry, parametr krok czasowy;
- void Render() // odrysowanie przebiegu gry;
- bool Init() // inicjalizacja gry;
- bool Uninit() // po zakończeniu gry;
... // jeszcze jakieś można wymyślić.

Ogólnie ta klasa w połączeniu z CApp i innymi  ma pomóc przy tworzeniu gry(nie musimy pisać na przykład pętli głównej od początku itp.)

2 komentarze:

  1. Z niecierpliwoscia czekam na jakies demko pokazujace mozliwosci silnika :) Chodzi mi glownie o system animacji + troche fizyki. A potem oczywiscie pierwsza gra :) Wiec.. mozna liczyc na wrzucenie jakiego krotkiego avika? :]

    OdpowiedzUsuń